BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 29, 2009

suatu kesempatan





akhirnya malam ini mampu jua aku untuk mengerah tenaga pemikiran dalam menulis apa saja yang ingin aku kongsikan bersama semua.

p/s : minggu ini sememangnya aku sibuk dengan JOMHEBOH yang berlangsung di PERKARANGAN PETRAJAYA KUCHIN, secara kebetulan aku telah dipilih untuk menjadi krew MYTV3 dan bertugas di urusetia. ( luckily i met all the tv personality, singers and actors ). selain itu, sengaja juga aku menyibukkan diri dengan persidangan DiRaja yang diadakan di Dewan Undangan Negeri Baru...( bangga kamek !! )

apa yang ingin aku lakarkan pada malam ini adalah berkaitan dengan peluang, yang kadang kala akan selalu datang kepada kita dan memberi kesempatan dalam hidup. namun ada juga di antara kita melepaskan peluang itu sebegitu saja tanpa menyedari akan kepentingannya. di akhir perjalanan pula akhirnya akan menyesali kerana kesempatan itu tidak dimanfaatkan sepenuhnya.

kebetulan pula ada di antara kita yang selalu bernasib baik, mampu untuk mendapat peluang yang diiginkan dan ada juga di antara kita bersusah payah untuk mengambil peluang itu yang kadang kala akan hanya akan datang sekali saja dalam seumur hidup. namun sebenarnya kepayahan dalam mengejar peluang itu juga mampu untuk mematangkan pemikiran dan sikap rasional kita terhadap sesetengah perkara. mungkin ada yang menyedari dan mungkin juga ada di antara kita tidak sedar, namun perubahan itu tetap akan berlaku dan selari dengan usia yang semakin dewasa.

tapi kita semua harus sedar, kesempatan itu ada banyak. kesempatan untuk melakukan perkara yang tidak baik juga merupakan satu kesempatan. kita manusia tetap akan menerimanya kerna kadang kala kesempatan yang kurang baik itu mempu mengubah hidup kita walaupun risiko untuk melakukannya akan membawa kepada jurang bahaya yang besar dalam sepanjang karier kehidupan.

seperti jua aku, mempunyai saat di mana aku dapat untuk menemui kesempatan dalam melakukan apa yang ingin aku lakukan dalam hidup, kerna ada juga kesempatan itu membawa kepada impian yang kita inginkan menjadi realiti dan impian yang tidak terlintas di fikiran kita juga akhir telah tertulis dalam masa silam kita dalam diari kehidupan. bukankah itu amat istimewa dan membawa makna dalam hidup?

jadi jika ada temui peluang atau kesempatan dalam hidup, jangan lepaskannya kerana kita tidak tahu kapan bila lagi ia akan datang kembali di depan mata kita....dan jangan juga mensiakan peluang yang sekecil zarah kerna kita tidak pasti jika peluang yang halus itu mampu membawa kepada kejayaan besar dalam hidup.

sekian....

NI PIC YANG BOLEH DISHARE....xoxo

0 comments: