BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, July 22, 2009

cemburu


aku mula mengerti bahawa tidak semestinya kita akan mendapa apa yang kita inginkan dalam hidup. setiap daripada apa yang dilihat melebihi daripada apa yang kita dapat dalam hidup itu sudah tentu sedikit sebanyak akan mengguris dan mengocak lubuk perasaan kita. walaupun kita cuba untuk menjadi insan yang tenang dan bersyukur dengan segala pemberian dariNya.

meskipun terusik itu jauh di sudut hati, namun kita tetap yakin akan datang waktu untuk kita mencapai apa yang perlu dan layak dicapai.sememangnya aku cemburu apabila melihat rakan-rakanku berjaya di awal perjalanan kehidupan mereka sebagai seorang yang menuntut ilmu dan terpelajar. tetapi aku tahu itu bukan bermakna kejayaan itu bukan milikku kerna aku yakin setiap manusia itu diberi rezeki oleh tuhan.

cemburu untuk mengecapi kehidupan yang indah lebih mewah.memang tercetus di hati dan pemikiran untuk segalanya menjadi begitu sempurna. bagai hidup seorang anak raja atau anak bangsawan seperti itu juga dalam mencapai apa jua keinginan.itu mimpi yang diidamkan setiap manusia kerna memang kita dicipta untuk mengejar dan mencapai satu kejayaan dan kesempurnaan.

0 comments: